Semi-automatisering van de orderpick-/combi-trucks RFID-transponders in de grond geven de trucks voortdurend informatie over de actuele locatie. In- en uitslagopdrachten van het WMS worden via de Logistieke Interface op de truckterminal direct naar de truckcontroller gestuurd. De orderpicktruck weet daardoor naar welke locatie hij moet bewegen. De chauffeur hoeft slechts een hef- en rijcommando te geven. De orderpicktruck positioneert met uiterste precisie voor de juiste palletlocatie, voert de in- of uitslagopdracht uit en bevestigt vervolgens zelfstandig de opdracht door de verschillende controles van het WMS te doorlopen.
"Met de semi-automatisering zijn de chauffeurs meer ontspannen en wordt tegelijk een consistente, hoge omslag bereikt. De precieze, soepele positionering voorkomt beschadiging aan zowel stellingen als goederen. We hoefden niets te wijzigigen aan de bestaande stellingen en softwaresystemen. Jungheinrich heeft het systeem bovendien zeer professioneel geïmplementeerd,” zegt Robert Gruber, Contract Manager bij CEVA Logistics.